Re: [TEKNIK] Offentlig IP-adresse s om ender på .255 eller .0 og som ha r en webserver kørende

On 11/21/2012 11:11 PM, Kristian Kallenberg wrote:
Jeg går på et netværkskursus hvor min lærer er overbevist om at et apparat
ikke kan have en IP adresse som ender på .0 eller .255. Dette kan
naturligvis lade sig gøre:

For ti år siden prøvede jeg at bruge nogle .0 og .255 adresser på
nettet, og det virkede slet ikke.

Da jeg brokkede mit til vores ISP (Forskningsnettet) fik jeg at vide
at de filtrerede al trafik til og fra .0 og .255 fra for at forhindre
smurf attacks.

De sagde at mange gør det samme.

Jeg ved ikke om de stadigvæk gør dette, jeg har undladt at bruge
de adresser lige siden.

Mogens
--
Mogens Kjaer, sslug@sslug
http://www.lemo.dk

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]