Re: [TEKNIK] Offentlig IP-adresse som ender på .255 eller .0 og som har en webserver kørende

> For ti år siden prøvede jeg at bruge nogle .0 og .255 adresser på
> nettet, og det virkede slet ikke.
>
> Da jeg brokkede mit til vores ISP (Forskningsnettet) fik jeg at vide
> at de filtrerede al trafik til og fra .0 og .255 fra for at forhindre
> smurf attacks.

Og det har du fuldstændig ret i. Det viser sig at mange beskytter sig mod
smurf attacks ved at smide alt hvad der ender på .0 eller .255 væk. I
stedet for at se på om det i virkeligheden er et netid eller en
broadcast-adresse før man smider den væk.

/kallenberg

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]