Re: [TEKNIK] Problemer med lænkning

On 11/30/2012 11:26 PM, Michael Rasmussen wrote:

> Ja, men implementation ligger i et shared library, som åbenbart ikke
> bliver linket med, såfremt #include <ssl.h> mangler.
Header filer har ikke indvirkning på lænkningen. Headeren specificerer
noget overfor compileren (funktioners og datatypers definition).
De libs, jeg specificerer til lænkeren, bliver lænket med, ingen andre.
Lænkeren ved ikke engang, hvilket programmeringssprog, der er brugt.

> Husk, da du linker til shared libraries, bliver selve implementationen
> af funktionerne først testet på linker tidspunktet - dette kendes også
> under begrebet late binding.
Tjoeh. Lænkeren skal tjekke, at de libs og objekt filer, som jeg lænker
til, leverer de funktioner, som jeg bruger.

Jeg ved ikke hvorfor, men det virkede, da jeg flyttede lænker
argumenterne hen sidst i kommandolinjen.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2012-12-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]