php eller perl til serverovervågning?

Jeg har tænkt mig at lave et system til mig selv, så jeg kan overvåge
mine 2 servere. Jeg vil integrere nogle billeder som mrtg genererer samt
lave lidt analyse af logfiler fra bla exim, mysql, apache og courier.

Jeg har mest erfaring med php, men jeg har et par gode bøger om
perl! :-)

Hvad vil der være bedst mulighed for at lave et godt system i?

mvh, og godt nytår

Lars Nielsen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]