Re: [TEKNIK] Mozilla programmer der bruger mange resurser fra start af

Den 27-01-2011 15:14, Casper Sørensen skrev:
> Kære Sslug.
>
> Jeg vil høre om i kender nogle måder til og få skruget ned for brug af resurser når f.eks
> Firefox og Thunderbird lige er startet.
>
> Jeg kom nemlig til og se at de 2 bruger efter min overbevisning ekstrem mange resurser når
> de lige er åbnet.
> Her er et screenshoot så i kan se fra min htop.
> http://testing.casoe84.org/htop_FF.png

prøv kun "top" så får du ikke alle duplicates af process.

og det er vist ellers ok.

> Er også lidt forundret over hvor mange gange det ser ud til at den egentlig starter
> programmerne.

brug "top", jeg ser kun en firefox process.
eller "$ ps xa|grep firefox "

> Er også ved og tro at det også er derfor at jeg har problemer med flash video'er på nettet
> selvom jeg har den nyeste flash installeret.

Installer flash-block plugin til firefox, så kan du manuelt tænde
for de flash-snavs du absoulut ønsker at se og ikke alt andet.

Flash er cpu tung, bruger memory (og har vist memory leaks på min netbook),
ikke kontrollerbare cookies, lokal memory, og meget andet snavs.

Det er ikke for sjov at apple ikke kan lide flash.

Flash er også et lukket firma-standard fra Adobe. Der findes
ikke helt kompatible afspillere fra andre (eller frie versioner)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]