Re: [TEKNIK] Ubuntu server filsystem mounted sit eget filsystem ro ?

> Nu hvor det hele ser godt ud, så kører du lige:
>        mdadm manage --readwrite /dev/md0

Den kunne jeg ikke finde ud af hvordan jeg skulle køre - jeg fik
aldrig lov og kunne ikke finde noget i man pages eller internet om
lige det. Men jeg rebootede og det gik fint og den kom op i rw :)

> eller noget tilsvarende, læs evt. man siden.
>        man mdadm
>
> Bagefter skal du køre følgende kommando:
>        badblocks -sv /dev/md0

gunner@:~$ sudo badblocks -sv /dev/md0
[sudo] password for gunner:
Checking blocks 0 to 234372159
Checking for bad blocks (read-only test): done
Pass completed, 0 bad blocks found.

> check output
>
> dmesg
> check output
sda giver ingen af de ovenstående fejl længere :)

> og kør
>        badblocks -svn /dev/md0
gunner@:~$ sudo badblocks -svn /dev/md0
[sudo] password for gunner:
/dev/md0 is mounted; it's not safe to run badblocks!

Jeg kører nu en mdadm --monnitor og har sat min mail op så den
rapporterer til min mail hvis noget skulle være galt.

1000 tak for hjælpen til alle der bidrog!

mvh
Gunner

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]