Re: [TEKNIK] lidt speciel boot situation

5. jan. 2011 21.49 skrev Lars Madsen <sslug@sslug>:
> hmm, det er vist ikke lige til med den bios jeg har.
>
> Under opstart kan jeg trykke F10 og komme ind til noget BBS popup, hvad det
> så er, her kan jeg direkte vælge hvilken disk der skal bootes fra, og så kan
> jeg få fat på min Linux igen, men jeg kan ikke få den til at boote fra
> raidet så længe den SATA disk disser i maskinen. Lige pt. har jeg slået SATA
> helt fra i bios (bruger ikke Win videre tit).
>
> Jeg overvejer lidt en low tech løsning med at sætte en ekstern kontakt på
> den sata disk.

> [...]

Inden at du går i gang med alt for ekstreme hacks med eksterne
kontakter og ledninger - har du mulighed for (og har du prøvet) at
skifte rundt mellem AHCI/IDE/RAID "HDD emulation mode" eller hvad de
kan finde på at kalde det, i BIOSen? Det kan have stor indflydelse på
hvordan diskene og controllerne opfører sig.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]