SV: [TEKNIK] virtualbox vs. vmware

Og jeg kan se at der var et par punkter jeg lige kunne uddybe:

--- Den man 10/1/11 skrev Kristian Nørgaard <sslug@sslug>:
2. Netværks håndtering: Hvor nemt er det at skifte mellem et lokalt netværk på maskinen og et "bridged" netværk hvor samtlige virtuelle maskiner har et interface ud af maskinen?
Ret nemt i begge systemer. Jeg har blot oplevet at skulle renewe IP-adresse i VMen efter at have skiftet netværk - og det var så det.

5. Kompatibilitet:
   Kan virtualbox importere/eksportere et VMWare image?
   Kan VMWare importere/eksportere et virtualBox image?
Jeg har kun prøvet at importere et VMware image ind i VirtualBox. Det gik OK - den kan læse .vmdk filer. Men med Windows maskiner er der et par ting man bør forberede i VMware inden man flytter maskinen, såsom at afinstallere VMware tools og slette et par systemfiler. Men ellers smooth sailing.

Jeg har ikke prøvet at hente VirtualBox .vdi filer ind i VMware.

6. Løbende besvær: F.eks. synes det som om VMWare kræver en gen-kompilering ved den mindste kerne opdatering på host systemet.

Ja, det er bøvlet, men plejer at gå godt (OK, "plejer" :-) ).

Mvh
-- Jan

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]