Harddisk der fejler

Hej sslug

Jeg har her idag opdaget at min hda lige pludselig remounter sig som read only på min server her hjemme.

Den kommer med denne melding.

"
[ 1083.341709] end_request: I/O error, dev hda, sector 37307023
[ 1083.476069] Aborting journal on device hda1.
[ 1083.476069] ext3_abort called.
[ 1083.476069] EXT3-fs error (device hda1): ext3_journal_start_sb: Detected aborted journal
[ 1083.476069] Remounting filesystem read-only
"

Det skal siges at hda er en 40 Gb WD hdd.
Er der nogen måde hvor jeg kan klone hda totalt over på min hdc da det er en 80 Gb WD som ikke bliver brugt, da jeg så ville smide den op som master harddisk midlertidligt indtil at jeg får købt en ny harddisk her til d. 1.

Med Venlig Hilsen
Casper Sørensen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]