Re: [TEKNIK] (ny) network-manager-openvpn og passphrase

Henrik Christian Grove wrote:
> Jeg fik en ny laptop i dag, og fordi debian-installeren (til Squeeze)
> drillede, prøvede jeg at smide ubuntu 10.10 på den. Det gik fint nok, og
> med stort besvær fik jeg den også til ikke at bruge utf-8.
>
> Nu til problemet:
> Jeg har installeret network-manager-openvpn (version 0.8.1), og det
> virker sådan set fint... så længe adgangskoden til min vpn-nøgle er gemt
> i konfigurationen af min vpn :-( Hvis jeg ikke indtaster adgangskoden i
> dialogboksen til at konfigurere openvpn-forbindelsen, kan jeg slet ikke
> [...]

Den bliver gemt krypteret af gnome-keyring tror jeg. Er det ikke godt nok?

Ellers kan det være du kan løse det ved at fjerne gnome-keyring helt,
spørgsmålet er så bare hvilke andre passwords du _gerne_ vil have husket :-)

Kan da også være at gnome-keyring kan slås fra for nm-applet et hemmeligt
sted i gconf-editor.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]