Re: [TEKNIK] openSuse repository til remote install

Henrik Pedersen wrote:
> Jeg har behov for at installere openSuse på maskine jeg ikke har adgang
> til, men har dog en nogenlunde kompetent person i nærheden af den der kan
> indtaste nogle boot options.
>
> Som jeg har læst mig til, kan man angive options så man kan få adgang til
> den via ssh og køre den tekstbaserede installer.
> Følgende skulle være den korrekte option:
> install=http://195.135.221.134/distribution/11.3/repo netdevice=eth0
> hostip=192.168.1.95 netmask 255.255.255.0 gateway=192.168.1.1 usessh=1
> sshpassword=kodeordet

> [...]

Du mangler lidt til sidst i din URL, du skal enten bruge:

/distribution/11.3/repo/oss/

eller måske;

/distribution/11.3/repo/oss/suse/

(eller måske kan begge dele bruges, førstnævnte er stien til et repo af
typen 'yast2', sidstnævnte er stien til repo af typen 'rpm-md' (aka. 'yum'),
så vidt jeg husker er det kun yast2-repos der understøtter patterns, så det
er nok at foretrække.)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]