Re: [TEKNIK] dualboot: skal man defragmentere windows først

Atte André Jensen wrote:
> Jeg skal til at installere ubuntu på min søsters nye lenovo (m windows
> 7, tror jeg). Hun vil for alle tilfældes skyld gerne køre dualboot. Jeg
> har aldrig prøvet at installere ubuntu ved siden af windows, men tænker
> det mest af det giver sig selv.
>
> Men jeg er i tvivl om hvorvidt det stadig er nødvendigt at defragmentere
> disken fra window inden installationen?

Det er i hvert fald tilrådeligt. Men en MS Windows 7 administreret af en
kvindelig bruger er sikkert ikke særligt fragmenteret endnu.</sexistisk
fordom>

MS Windows har i øvrigt et eget partitioneringsværktøj nu om stunder. Jeg
anbefaler personligt at bruge dette til partitionering *før* installation af
Linux - så er der nemlig ikke andre end Windows at bebrejde i tilfælde af
noget går galt med partitioneringen >:-)

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]