Re: [TEKNIK] SSH/Bash, eksisterer biblioteket?

Verner Kjærsgaard <sslug@sslug> writes:

> Men hør nu..jeg kan umiddelbart bruge Peters løsning..fordi jeg skal
> videre med andre ting i scriptet, ting, der er afhængige af, om
> biblioteket eksister. Derfor kan jeg ikke bruge Peters one-liner.

Du glemte lige et 'ikke', ikke?.

Som jeg forsøgte at antyde, så ville jeg i din situation nok
foretrække scriptløsningen, men jeg har et produktionssystem hvor jeg
on the fly genererer et script der ligner noget ala:

    [ -d /dir ] || exit 42 ; cd /dir ; find ...          | \
    (while read p ; do echo $p ; ... ; done ; echo ... ) | \
    tar -T - -cf -; date >> /var/log/some.log

Men eftersom du kun har en maskine og dit script kan være rimelig
statisk, så brug du trygt den løsning. Det ville jeg absolut gøre.

//Makholm