Re: [TEKNIK] SSH/Bash, eksisterer biblioteket?

Peter Makholm skrev:

> Både Jon og Lasse har givet fungerende og gode svar til det aktuelle
> problem. Men ellers er det bare at skrive noget ala:
>
> ssh sslug@sslug "if [ -d somedir ] ; then ... ; else ... ; fi"
>
> //Makholm

Tak for alle svarene, der som Makholm siger, gode og brugbare.
Den med at lave scriptet på selve SYN boksen, er nok den, jeg vælger :-)
Men hør nu..jeg kan umiddelbart bruge Peters løsning..fordi jeg skal
videre med andre ting i scriptet, ting, der er afhængige af, om
biblioteket eksister. Derfor kan jeg ikke bruge Peters one-liner.

Jeg skal således lave noge a la

if [ dir-ikke-findes på NFS maskine ]; then
	opret dir på NFS maskine
	sørg for ejerskab og
	sørg for rettigheder
fi

Men altså...den med at lave scriptet på SYN'n og så kalde det, er fint.
Tak igen for alle tips!

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard