Re: [TEKNIK] number of me - script problem

On Wed, 2010-04-14 at 14:15 +0200, Martin Møller Skarbiniks Pedersen
wrote:
> Hejsa,
>   På solaris og AIX bruger jeg flg. lille kode-stump:
>
> #!/bin/bash
>
> NUM_OF_ME=$(ps -ef | grep num_of_me.sh |wc -l )
> echo $NUM_OF_ME
>
> if [[ $NUM_OF_ME -gt 1 ]] ; then echo already running ; exit ; fi
>
> [...]
>

> Men under linux er NUM_OF_ME lig 3, selvom der ikke kører andre kopier
> af scriptet.
> Hvad sker der lige og hvad kan det bedst løses, så det virker ens på
> alle unix-platforme ?

Det har formentlig ikke så meget at gøre med linux kontra ikke-linux,
men mere med at du også tæller grep processen med.

Jeg plejer altid at tilføje en "| grep -v grep" efter den første grep,
så passer pengene. Det kan sikkert også gøres mere sofistikeret.

Erling