Re: [TEKNIK] at lave en SVCD

Kim Schulz skrev:
> On Thu, 29 Apr 2010 19:50:22 +0200
> Frank Damgaard <sslug@sslug> wrote:
> [snip]
>
> Du mener H.264 som er det Mpeg4/AVC også benytter. H.263 er et elendig
> gammelt format som kun bruges af nogle få mobil telefon kameraer fra
> omkring 5-8år siden.

men så elendig er det heller ikke ;)

H263 (mpeg4 L.2) ligger noget i mellem mpeg2 og H264 (Mpeg3 L10).

De fleste billig-DVd afspillere kan ikke klare  h264, men
divx/xvid i AVI samt mpeg2, så det kan være en grund til at vælge xvid/divx.

men har man en H264 DVD afspiller så var det en ide,
jeg er bare ikke helt klar over om der findes nogen der kan
klare MKV container til H264.