Re: [TEKNIK] at lave en SVCD

Atte André Jensen skrev:
> Hej
>
> Jeg har redigeret en lille video vha openshot (kan anbefales, btw). Nu
> vil jeg gerne brænde resultatet på en CD så den kan spilles i en alm
> DVD-afspiller. Jeg prøvede at lave et "video project" i brassero, men
> den sagde noget med "not possible with the currently installed plugins",
> google fortalte om en masse frustrerede mennesker med samme problem, men
> gav ingen hints om en løsning.
>
> Så: Hvordan kan jeg lettest brænde en eller flere videofiler, fx mpg, på
> en CD så resultatet bliver en SVCD der kan ses på en alm DVD-afspiller?
> [...]

SVCD er vist et gammel specialformat?

Mange nyere DVD afspillere kan vise en liste over mpeg2, avi/divx/xvid filer
så man kan vælge den aktuelle fil og afspille.

på CDrom er der lige det lille problem at læsning kan være for langsom
så man skal lave et format med *lav*  bitrate.
Bedre er at smide filerne på en DVD.
Det er dog meget DVD-afspiller afhængig, hvordan den reagerer på løse filer.
De gode gamel DVD-konforme afspillere kan kun klare det hvis der er
DVD menuer og VOB filer på skiven....

og f.eks. konverter filerne med mencoder til ønsket format.

... og jeg har ikke prøvet brassero eller openshot så kan ikke
sige noget om disse programmer .