Re: [TEKNIK] Emacs find error in vhdl source problem

Peter Sørensen, 2010-04-30 00:51 (+0200):

> The compile command itself works and every think is fine for vhdl
> files without any error, but when errors are found
> the find first error and find next error do not move the cursor to the
> errorline. Nothink happens.

Använder du vanliga compilation mode? Alltså den som startas med M-x
compile RET? I så fall förväntar sig den att dina felmeddelanden skall
ges i den här stilen för att den skall kunna parsa data:

  filnamn.vhdl:917: error: Foo in the bar!

eller för att ta ett av dina exempel (ren gissning från min sida om vad
som är radnummer):

  d:/Protelevision/SRAM/Buf_Ctrl.vhd:11: ** Error: (vcom-1195) Cannot
  find expanded name "work.ifft_types".

Du skall alltså ha först filens namn, sedan kolon ":", sedan radnumret
som output från din kompilator/syntetisator/vad du nu har. Om du inte
får det normalt kanske du kan köra ditt verktyg genom något script och
massera data så de hamnar på rätt plats?

--
http://hack.org/mc/
Use plain text e-mail, please. OpenPGP welcome, 0xE4C92FA5.