Re: SV: [TEKNIK] Ang pakke filer med tar

Casper Sørensen skrev:
> Ja det er på vps'en.
> Men opdagede lige at jeg faktisk ikke kan skrive æ, ø og å i console i min
> putty ssh connections, og putty er sat til UTF-8
>
> Så er faktisk ved og tro at den af en eller anden årsag kører den der
> ISO-(et eller andet), i stedet for UTF-8.
>
> Grunden til at jeg ikke har set det før er at filerne nemlig er uploaded via
> sftp.

kan også være ftp der laver lidt konvertering....

list ect. hexadecimale værdier i filnavne med:

  ls  | hexdump -C | less

det kan måske give et hint om tegnsættet,

fylder æøå hver mere end en byte er det nok utf8,
er det kun en byte i 0x80 .. 0xff , så nok latin1.

sammentlign med en tegntabel for det pågældene tegnsæt.