Re: [TEKNIK] Synkronisering af 20+ GB billeder

On 16/02/2010, at 00.19, Christoffer Kjølbæk wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har "behov" for at have 20+ GB billeder på tre forskellige
> computere, og kunne synkronisere dem sammen med en F-spot database.

skal de have samtidig adgang til data? Ellers kunne du jo bruge en USB dims.

> Jeg er dog løbet ind i lidt problemer med hvordan jeg skal synke dem.
> Pt. bruger jeg rsync, men jeg synes ikke det virker optimalt. Flytter
> jeg f.eks. én mappe til en anden mappe, så skal hele den mappe uploades
> og downloades igen ved sync. Derudover sker det tit at rsync tror at
> alle filer skal hentes ned, selvom de ikke er ændret.

Hvis du dropper mapperne har rsync ingen problemer.

> For at komme uden om disse problemer, overvejer jeg at bruge SVN. Jeg
> ved det ikke ligefrem er det SVN er beregnet til, men det gør det muligt
> at flytte massere af data rundt mellem mapper, uden der skal downloades
> ekstra ved sync.
>
> Er der nogen derude der kender til en bedre løsning?

lav links i mapperne til de billeder som hører sammen.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]