Re: [TEKNIK] RAID 1 alerting

2010/2/10 Lasse Jensen <sslug@sslug>:

[...]
> Men kan jeg få en god alarm funktion? kender i en metode eller script til at
> give en melding når den dag kommer hvor en af diskene går ned?

mdadm kan sende en email, hvis der sker en fejl på dit raid.

Skriv
mdadm --monitor --email <email-address>

Simulerer en hardware fejl på dit raid med
mdadm --set-faulty <raid-device> <member-device>

Og se om der ikke efter max. 15 minutter kommer en email.

For at få dit raid op igen efter --set-faulty skriv:

mdadm --remove <raid-device>  <member-device>
mdadm --add <raid-device>  <member-device>

og tjeck /proc/mdstat.

Mvh
Martin

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]