Re: [TEKNIK] Thunderbird kan ikke skrive accenter

On 08/02/10 11:09, Jørgen Heesche wrote:
Mads Jensen wrote:
> hvordan skriver du accenter i Emacs? og hvilken version af TB
anvender > du.

Jeg anvender den nyeste version af Thunderbird, dvs. 2.0.0.23. I emacs
skriver jeg eksempelvis bare "¨ o".

Har søgt lidt på nettet, og jeg er tilsyneladende ikke den eneste med
problemet; fandt dog ikke nogen løsning på problemet.

> Det skal siges at jeg sidder med et US keyboard og skriver accenter
> via compose key, dvs. ö på mit keyboard skrives som compose-key, " o

Ah, ok. Har ikke nogen compose-knap.

Jo du har: AltGr.
Se http://en.wikipedia.org/wiki/Compose_key og
http://stefaanlippens.net/accented-characters-on-qwerty-keyboard

AltGr " giver @ på et dansk tastatur. Og iøvrigt er nyeste udgave af TB 3.0.1 og ikke 2.0.0. Du får nok ikke meget hjælp af et dansk forum.

--
Erik

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-03-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]