Re: [TEKNIK] Ang connect til en Postfix med en ikke sasl client

On Mon, 25 Jan 2010 21:04:31 +0100
Casper Sørensen <sslug@sslug> wrote:

> [...]
Uden at gøre mig klog, tror jeg næppe, du har sasl1 installeret.
Options betyder vist, hvilken måde der kommunikeres på.

> # SASL Authentication
> smtpd_sasl_exceptions_networks = $mynetworks
> smtpd_sasl_type = dovecot
> smtpd_sasl_path = private/auth

Disse kender jeg ikke, så hvad de gør, har jeg ingen ide om.

Jeg søgte lige på nettet, og fandt følgende om sasl og Outlook Express
(oe):
oe virker kun, hvis sasl annoncerer 250-AUTH LOGIN PLAIN

Output host mig:
$ telnet localhost smtp
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.localdomain.
Escape character is '^]'.
220 mail.datanom.net ESMTP
ehlo localhost
250-mail.datanom.net
250-PIPELINING
250-SIZE 15728640
250-VRFY
250-ETRN
250-STARTTLS
250-AUTH DIGEST-MD5 CRAM-MD5 LOGIN PLAIN
250-AUTH=DIGEST-MD5 CRAM-MD5 LOGIN PLAIN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-8BITMIME
250 DSN

--