devilspie maximerer alle et programs vinduer

Hejsa

Jeg har en ekstern skærm sat på min bærbare med desktoppen fordelt over begge skærme. Jeg vil gerne have bestemte programmer til at starte op på bestemte skærme (fx thunderbird på laptoppens og firefox på den eksterne). Så jeg installerede devilspie, til trods for at den seneste release er fra 2007.

Men jeg har et problem: devilspie maksimerer (eller skalerer) alle vinduer fra et givent program, og oven i købet ikke særligt pænt, dvs noget af vinduet bliver ikke redrawet. Desuden synes jeg ikke om at dialogen for hvad-skal-firefox-gøre-med-download-af-denne-fil bliver blæst op til 1920x1200! Men så vidt jeg kan se er det simpelthen ikke muligt for devilspie at kende forskel på de forskellige vinduer, debug (fra devilspie) kalder dem ihvertfald det samme, både i "Application Name" og "Class".

Er der nogen der kender en løsning, enten med devilspie eller lignende program?

Jeg har følgende i ~/.devilspie/apps.ds

(if (is (application_name) "Firefox")
(begin
(geometry "1280x800+1280+0")
(maximize)
)
)
(if (is (application_name) "Thunderbird")
(begin
(geometry "1280x800+0+0")
(maximize)
)