xvidcap dropper frames

Hej

Jeg prøver at screencaste en tutorial til en kunde, men jeg kan ikke få
xvidcap op på mere end 4-5 frames i sekundet. Jeg har prøvet at sætte
opløsningen på min desktop ned til 1024x768, jeg har prøvet kun at fange
en region på ca. 100x100 pixels (bare som en test), og jeg har sat
--quality til 5 men ligemeget hvad jeg gør, så optager den max 25 %
frames og så går filmen så hurtigt, at man ikke kan følge med.

Det er en 2.5 GhZ dual core processor og jeg har 4G RAM og der er ingen
swapping, men jeg kan se, at CPU'en maxer ud når jeg optager.

Er der noget, jeg kan gøre anderledes ?

Venlig hilsen
Robert