Udtræk af url'er fra ASCII fil

Jeg har en ret stor ASCII fil, som bl.a. indeholder en hel del url'er. Formatet af filen er at hver url er prefixet af entel
	"url":
eller
	"referrer":
umiddelbart derefter kommer url'en, omgivet af dobbeltplinger. F.eks.:
	"url":"http://www.google.com";

Min programmeringserfaring ligger i C, C++ og Pascal. Og selvom jeg da sagtens kan skrive et program i et af disse sprog, der kan trække url'erne ud af filen, så må der være nemmere og hurtigere løsninger. Hvad vil I foreslå? Og hvor finder jeg info om hvordan jeg gør det?

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
The trouble with her is that she lacks the power of conversation but not the power of speech.
                                                 -- George Bernard Shaw

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2013-08-01, 02:05 CEST [an error occurred while processing this directive]