Re: [PROGRAMMERING] Socket (vistnok) i python ..

Henrik Jess Nielsen <sslug@sslug> writes:

> Jeg sider med en ide til at lave et lille script som overvåger min DSL
> linie.

Er du bekendt med smokeping? http://oss.oetiker.ch/smokeping/

Det kan godt nok en hel del mere end hvad du lige beskriver og tegner
pæne grafer og alt muligt. Men disse projekter har det med at udvide
sig, så det var måske alligevel værd at kikke på.

> Men jeg ville meget gerne kunne hive dette tal ud via 'cat
> /someSocket' (præcis som man kan med cat /proc/uptime).

Du skal søge efter FIFO/named pipe. Det relevante systemkald hedder
mkfifo(3).

//Makholm

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]