Re: [PROGRAMMERING] Socket (vistnok) i python ..

On 06/24/2011 11:35 AM, Peter Makholm wrote:
Henrik Jess Nielsen<sslug@sslug>  writes:

Jeg sider med en ide til at lave et lille script som overvåger min DSL
linie.

Er du bekendt med smokeping? http://oss.oetiker.ch/smokeping/
Det er et ganske udemærket stykke værktøj, men køre lige nu munin til at lave nogen pæne grafer. Så derfor vil jeg i sidste ende gerne ende med at have et socket og bruge "deres" system..

Det kan godt nok en hel del mere end hvad du lige beskriver og tegner
pæne grafer og alt muligt. Men disse projekter har det med at udvide
sig, så det var måske alligevel værd at kikke på.

Men jeg ville meget gerne kunne hive dette tal ud via 'cat
/someSocket' (præcis som man kan med cat /proc/uptime).

Du skal søge efter FIFO/named pipe. Det relevante systemkald hedder
mkfifo(3).

//Makholm

Det lyder super ! - Tak for hjælpen!

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]