Re: [PROGRAMMERING] Socket (vistnok) i python ..

On 06/24/2011 11:24 AM, Robert Larsen wrote:
On 2011-06-24 11:15, Henrik Jess Nielsen wrote:
Hej,

Jeg sider med en ide til at lave et lille script som overvåger min DSL
linie.

Iden går på at lave en ping reqest til en host, og så længe den kan
pinge forøges en tæller. Nå den så ikke længere kan pinges nulstilles
tælleren (Lidt ala uptime).

Men jeg ville meget gerne kunne hive dette tal ud via 'cat
/someSocket' (præcis som man kan med cat /proc/uptime).

Mit problem er jeg ikke helt ved hvad det heder, eller hvad jeg skal
søge efter - er der nogen som kender en howto eller kan smide et link
til dokumentation til hvordan sådan noget lavet? (Python 2.6).

Jeg har fundet masser sider til hvordan man laver webserver og jeg ved
ikke hvad, men det virker som et fuldstændigt overkill.

Venlig hilsen
  Henrik Jess.
Du kan vel bare lade dit script skrive tallet til en fil. Her er et bud
i Bash:

#!/bin/bash

host=www.google.dk
resultfile=/tmp/uptime-counter
sleeptime=5

echo 0>${resultfile}
while true; do
     if ping -c 1 ${host}>/dev/null 2>&1; then
         cur=$(cat ${resultfile})
         cur=$((cur+1))
         echo $cur>${resultfile}
     else
         echo 0>${resultfile}
     fi
     sleep ${sleeptime}
done

Iden er god nok - men skal vistnok ha lavet et pipe .. Jeg skal ha dannet en graf i munin som skal læse talene.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]