Socket (vistnok) i python ..

Hej,

Jeg sider med en ide til at lave et lille script som overvåger min DSL linie.

Iden går på at lave en ping reqest til en host, og så længe den kan pinge forøges en tæller. Nå den så ikke længere kan pinges nulstilles tælleren (Lidt ala uptime).

Men jeg ville meget gerne kunne hive dette tal ud via 'cat /someSocket' (præcis som man kan med cat /proc/uptime).

Mit problem er jeg ikke helt ved hvad det heder, eller hvad jeg skal søge efter - er der nogen som kender en howto eller kan smide et link til dokumentation til hvordan sådan noget lavet? (Python 2.6).

Jeg har fundet masser sider til hvordan man laver webserver og jeg ved ikke hvad, men det virker som et fuldstændigt overkill.

Venlig hilsen
 Henrik Jess.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-07-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]