Re: [PROGRAMMERING] Python - At lede efter en bestemt patten ..

On Thu, 27 Jan 2011, Henrik Jess Nielsen wrote:

Hej Gruppe,

Findes der noget bedre alternativ til at gøre flg. Jeg vil selvfølgelig ha slettet alt mellem [ og ] ...

Jeg undrede mig over jeg ikke kunne finde et standart lib til at gøre den slags her - har jeg overset noget?

#!/usr/bin/python
val="[Hip]Hurra_-_Noget-(Test)-Data"

Den ser så kompleks ud, at jeg vil sige: regulære udtryk.

http://docs.python.org/library/re.html

Du har skrevet 5 ord. Skal du have hjælp med regulære udtryk til at fiske de 5 ord ud, så sig til. Skriv hvordan du vil have strengen delt op.

/hans
--
Horsebakken 78, DK-2400 København NV

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]