Re: [PROGRAMMERING] Hardware for kortere kompilerings tid?

Kristian Nørgaard skrev:

Hvis jeg udelukkende har "compile time" for øje hvordan skal jeg så prioritere hardwaren?

Jeg ved ikke om det gælder for alle sprog, men det er min erfaring at indlæsning af filer kan være den begrænsende faktor i hvor hurtigt programmer kan oversættes.

Skal jeg have solid-state-disk, fordi disk IO (ofte) er flaskehals?
Eller er det langt vigtigere at have RAM nok til at /tmp kan ligge som ramdisk?

Jeg troede ikke man brugte ramdiske nutildags - i det mindste ikke til andet end det man vil være sikker på forsvinder ved en genstart af maskinen.

Men en masse RAM er godt. Hvis du har RAM nok til hele kildeteksten til dit projekt, er der en fair chance for at det også er swappet ind, mellem dine kørsler af oversætteren.

De oversatte filer skal selvfølgelig også gemmes, så du skal tænke på om skrivehastigheden er acceptabel.

Eksempel 1:
CPU Intel Core 2 Duo 2.53GHz
Harddisk   7200RPM
RAM 2GB

Eksempel 2:
CPU Intel Core 2 Duo 1.4 GHz
Harddisk   SSD
RAM 2GB

Er det realistisk at eksempel 2 vil performe bedre pga Solid-state-disk?
- også på trods af den langsommere processor?

Det er ikke sikkert. Som altid med køretidsmålinger, så er der intet der kan konkurrere med _målinger_.

God fornøjelse,

Jacob
--
»For der er kun to grunde til at føre krig mod en republik:
 Den ene, at blive herre over den: den anden, frygten for at

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]