Re: [PROGRAMMERING] Hardware for kortere kompilerings tid?

Den 15-01-2011 14:10, Kristian Nørgaard skrev:
> Jeg skal have ny laptop.
> Jeg programmerer en del.
> Hvis jeg udelukkende har "compile time" for øje hvordan skal jeg så
> prioritere hardwaren?
>
> Skal jeg have solid-state-disk, fordi disk IO (ofte) er flaskehals?
> Eller er det langt vigtigere at have RAM nok til at /tmp kan ligge som
> ramdisk?

Min erfaring med SSD diske er, at de ikke er ret gode at skrive til
efter et stykke tids brug.
Jeg ville bestemt gå efter den hurtigst mulige CPU og mest mulig RAM.
Dit disk I/O bliver cachet, så du vil typisk komme til at arbejde til og
fra RAM når du compilerer. Tilbage står så den tid din CPU er om at
udføre instruktionerne som den største begrænsning.
De to typer CPU er jo nok forskellige modeller, så der kan internt være
lavet så mange forbedringer i CPU'en på 1.4 GHz, så den har en ydelse,
der overgår 2.53 GHz CPU'en. Der er sikker nogle, der kan sige mere om
det, hvis du uddyber med modelbetegnelser. Typisk vil der dog være tale
om forbedringer der påvirker afviklingen af film, og ikke nødvendigvis
compilering, og så er du jo tilbage til den rå clock-frekvens hvor
større er direkte meget bedre.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2011-02-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]