Re: [PROGRAMMERING] Makefile, compileroptions tilf øjes ikke

On Sun, 31 Oct 2010 16:38:11 +0100
David Bo Jensen <sslug@sslug> wrote:

> Som det ses nedenunder tilføjes mine compiler options ikke. Hvorfor ikke?
> Jeg har ikke sat CXX, og jeg har ikke angivet source filer så hvordan kan make vide at sourcefilen er busmaster.c ?
>
> $ cat Makefile
> CXXFLAGS =      -O2 -g -Wall -fmessage-length=0 -std=c99

To forslag:
1) undlad blanktegn før og efter =
2) Indeholder options til højre for = blanktegn, bør hele linjen
omkranses af "

Derfor:
CXXFLAGS="-O2 -g -Wall -fmessage-length=0 -std=c99"

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]