PHP flerdimensionel array "udfordring".

I forbindelse med et lille projekt jeg er i gang med, har jeg
forestillet mig at bruge et flerdimensionelt array til at styre
menu-generering.
I den forbindelse vil jeg gerne bruge "breadcrumb" princippet til at
vise hvor jeg er i menuen.

Eksempel (kraftigt nedskåret fra det virkelige projekt) :

Forside | Filmoversigt | Udlån | Status | Om

Hver kategori har så efter behov undermenuer. F.eks. er der under
"Filmoversigt" følgende muligheder :

	Nye film (1 måned)
	Nye film (3 måneder)
	Genrer

Hvis man så klikker ind på "Filmoversigt" skal menuen se sådan her ud
(breadcrumb princippet)

Forside | Filmoversigt | Nye film (1 måned) | Nye film (3 måneder) |
Genrer | ...

Dvs. man viser hele stien til den menu man er i + "søskende" menuer.

Min tank er at bruge flerdimensionelle array's til at håndtere menuen.

Sådan her :

Array (
  'text' => menutekst,
  'page' => pageid,           (*note)
  'style' => css_style_name,
  'submenu' => array_af_menu_type
)

Dvs. mit eksempel ville se ud noget i stil med :

Array (
  'text' => 'Forside',
  'page' => 'forside',
  'style' => 'menu',
  'submenu' => Array (
      Array( 'text => 'Filmoversigt',
             'page' => 'film',
             'style' => 'menu',
             'submenu' => Array (
                Array( 'text' => 'Nye film (1 måned)',
                       'page' => 'film_nye_1',
                       'style' => 'menu',
                       'submenu' => null),
                Array( 'text' => 'Nye film (3 måneder)',
                       'page' => 'film_nye_3',
                       'style' => 'menu',
                       'submenu' => null)
osv...

Mit problem er, hvordan jeg bygger stien til et element (dvs. finder
"parent node").

Hilsen
  JesperKP (som for øjeblikket sidder på EUC Nord IT kursus)