Re: [PROGRAMMERING] Simpelt backup script / rsync?

On Tue, 12 Jan 2010, Anders M wrote:

Derfor vil jeg egentlig gerne have et nyt og meget mere simpelt backup script. Jeg vil i bund og grund bare gerne have en direkte kopi af min NAS overført til min USB disk

(som evt. skulle være formateret i fat32 således, at den kan læses fra en Windows maskine også).

Kan det ikke klares ved at boot på en live-boot-disk (Knoppix),
og så har du adgang til filerne.

Jeg har tænkt lidt på, om det kunne gøres med rsync?

Ja + hardlink

http://rdiff-backup.nongnu.org/
http://www.adilock.dk/index.php?page=albackup

Kan det gøres ret let, og hvordan?

Jeg har forsøgt at beskrive hvordan det fungere her:
http://www.sslug.dk/~chlor/hardlinkbackup.html

/hans
--
Horsebakken 78, DK-2400 København NV, Phone: +45 2264 8020