autoconf configure.ac og debug

Jeg har lavet et simpelt build med autoconf og automake. Dette laver som
default kode med debug information.Jeg vil gerne kunne vælge imellem release
building og debug building.På nettet er der en, der foreslår følgende
tilføjelse til configure.ac som løsning på detteAC_MSG_CHECKING([whether to
build with debug information])
AC_ARG_ENABLE([debug],
    [AS_HELP_STRING([--enable-debug],
        [enable debug data generation (def=no)])],
    [debugit="$enableval"],
    [debugit=no])
AC_MSG_RESULT([$debugit])

if test x"$debugit" = x"yes"; then
    AC_DEFINE([DEBUG],[],[Debug Mode])
    AM_CXXFLAGS="$AM_CXXFLAGS -g -Wall -Werror -Wno-uninitialized -O0"
else
    AC_DEFINE([NDEBUG],[],[No-debug Mode])
    AM_CXXFLAGS="$AM_CXXFLAGS -O3"
fi
Jeg har imidlertid følgende spørgsmål.1) Betyder ovennævnte, at jeg kan
skrive:./configure --enable-debugog at det har samme betydning
som./configure --enable-debug=no2) Hvad får jeg, hvis jeg kun
skriver./configure3) Efterfølgende skriver jeg make. Hvordan afgør jeg, om
den genereret kode jeg sidder tilbage med er debug kode eller ej?4)Jeg har
hele tiden troet, at hvis man ændrede i en Makefile.am så skulle man som
minimum køreautomake./configureJeg har imidlertid opdaget, at jeg godt kunne
tilføje source filer til Makefile.am og så blot lave makeHvornår skal jeg
køre automake ?