Re: [PROGRAMMERING] Simpelt backup script / rsync?

Ok, nu har jeg lavet et af de mest simple backup scripts, som bliver kørt hver nat kl. 1 på min NAS. Jeg testede det først med et par test mapper i /tmp, hvor det virkede helt uden problemer.

Nu har jeg så haft programmet kørende 2 nætter (ud over den 1. gang, hvor alt indhold blev kopieret med rsync).

Jeg checkede så lige min output fil, hvor jeg opdagede, at en hel del filer bliver slettet (på backup disken), hvorefter de bliver tilføjet igen senere. Det er langt fra alle filer, men kun nogle stykker. Det er nogle filer, som jeg ikke har rørt ved, så de har ikke fået et nyt timestamp.

Hvad kan der mon være galt? Jeg har prøvet at tilføje --modify-window=3601 til min rsync linje, så nu må vi se i nat, hvordan det fungerer.

Mit script ser sådan ud (rsync står på samme linje i scriptet):

#!/bin/sh

rsync -vrltxp --delete --modify-window=3601 /share/Common /share/bruger1 /share/bruger2 /mnt/backupdisk/ > /tmp/backup-result.txt

echo "Backup completed on" `date` >> /tmp/backup.txt

exit

Anders