Simpelt backup script / rsync?

Hej,

Jeg er efterhånden godt træt af det backup program, der ligger på min NAS (Maxtor Shared Storage II 500GB). Det gemmer mine filer i en mappe for hver måned. Hver måned laver den en ny komplet backup (tar.gz) og tilføjer så extra tar.gz filer hver dag, hvis der er ændret noget på NAS'en. Det er egentlig fint nok, men problemet er bare, at jeg hver måned skal slette den gamle backup fra måneden før. Ellers er der ikke plads på backup disken (500 GB USB disk).

Derfor vil jeg egentlig gerne have et nyt og meget mere simpelt backup script. Jeg vil i bund og grund bare gerne have en direkte kopi af min NAS overført til min USB disk (som evt. skulle være formateret i fat32 således, at den kan læses fra en Windows maskine også). Jeg har tænkt lidt på, om det kunne gøres med rsync?

Filerne på USB disken skal ikke pakkes eller noget.

rsync er installeret på min NAS. Men hvordan skal det sættes op, hvis jeg gerne vil have en direkte kopi af mapperne:

/share/Common
/share/user1
/share/user2

Disse skal ligges over på USB disken som

/Common
/user1
/user2

Kan det gøres ret let, og hvordan?