Re: [PROGRAMMERING] lokalisere og fixe segfaults

Peter Makholm wrote:

Jeg har et par gange har held med følgende opskrift:

1) Sørg for at din process kan dumpe corefiler: 'ulimit -c unlimited'

2) Slå malloc check til: 'export MALLOC_CHECK_=3' (ja, der skal være
   en underscore tilsidst). Læs malloc(3) sidste afsnit under
   overskriften 'NOTES'.

3) Kør programmet, fremprovoker fejlen

4) Lav et backtrace med gdb: 'gdb /path/to/bin /path/to/core' og
   kommandoen bt.

Tusing tak det virkede perfekt.

Desværre/heldigvis skete der det at det problematiske project kom med en ny release i løbet af i går. Den nye version segfaulter ikke :-)

Så jeg må nøjes med at sige "tak for hjælpen" og jeg synes faktisk jeg blev lidt klogere. Jeg skal nok få god brug for rådene en anden gang!

--
Atte