Re: [PROGRAMMERING] PHP-Novice, PING??

On Sat, 3 Oct 2009 15:24:59 +0200
Søren Sørensen <sslug@sslug> wrote:

> Hej liste.
> Jeg er stort set ny og uprøvet i PHP, men jeg har brug for at kunne
> pinge en række computere i et netværk engang imellem, og jeg prøver
> foreløbig at få noget til at virke, som jeg har sakset fra
> www.planet-source-code.com.
>
> En del af koden er:
>
> $socket = socket_create(AF_INET, SOCK_RAW, 1);
>     echo "Trying to connect<br>";
>     if( socket_connect($socket, "www.shs-consult.dk", null))
>       {
>       echo "Socket connected<br>";
>       // If you're using below PHP 5, see the manual for the
> [...]

Der må være noget galt med scriptet du har hentet det fra - for socket
med typen AF_INET skal altid have en port i socket_connect.

Måske du skulle bare bruge "ping" eksemplet fra php.net?
Kan findes her : http://dk2.php.net/manual/en/function.socket-create.php
Se under bruger kommentarer.

Mvh
JesperKP