Problem i god gammeldaws c

Hej alle.

Gad vide om nogen her kan huske god gammel K&R c. Åbenbart kan jeg vist ikke, så derfor er jeg rendt panden ind i et problem med noget simpel pointer-gymnastik.

Man tager en global variabel:
struct liste *anchor1=NULL;

Så laver man en funktion som
void scandirec( char *path, struct liste *pntr, int number )

Den kalder man med
scandirec("/dosf/Ripped/mp3-nye/For Fuld Musik 1-1", anchor1, 0);

Nede i scandirec laver man så en
pntr=calloc(1, sizeof(struct liste));

Og tror nu variablen anchor1 bliver adressen på en buffer - det gør den ikke. Den forbliver NULL. Hvorfor???
Forresten har pntr faktisk en plausibel værdi indenfor scandirec.

Jeg kan sagtens by-passe problemet, men der må være noget grundlæggende jeg har glemt.

Mange venlige hilsner
Søren H. Sørensen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-09-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]