God FORTRAN bog?

Hej

Jeg har rodet en del med Fortran, og kunne nu godt tænke mig en god bog,
der sætter læseren ordentligt ind i sproget.
Da jeg lærte C, skrev jeg også i det en del tid, før jeg læste "The C
programming language" af K&R,
og følte mig meget mere sikker i C efter gennemlæsning af den bog.

Kan nogen anbefale en en "K&R ækvivalent" til Fortran sproget? Gerne
både Fortran 77 og 90/95.

MVH
Anders Søndergaard