Re: [PROGRAMMERING] ".ini" file r kontra XML (æstetik)?

Michael Rasmussen skrev:
> Det er da noget sludder! Som udgangspunkt forstår programmer hverken
> XML eller ini, denne forståelse skal tillæres gennem implementation af
> syntaks og semantik i programmeringssproget. Eneste fordel, jeg ser,
> ved XML er, når data skal udveksles mellem programmer, da man kan
> indlejre dokumentets syntaks og semantik i dokumentet selv vha. DTD
> eller XML-schema og eventuelt namespace. For konfiguration af en enkelt
> applikation er XML over-kill.

Det må du selv om hvis du vil tro på det.

Jeg har tilfældigvis arbejdet med konfiguration filer i en 20 års tid
nu, så jeg kan garanterer dig for at XML brugen handler om at det skal
være let for computer at læse det uden fejl og fordi det også var en del
af målet at undgå et binært format.