Re: [PROGRAMMERING] ".ini" filer kontra XML (æst etik)?

On Mon, 3 Nov 2008 22:13:20 +0100
"Jesper K. Pedersen" <sslug@sslug> wrote:

> Nogen ideer hvilken model er "bedst"?

Da du ikke har nævnt programmeringssprog, tager jeg udgangspunkt i C.

Hvilken model der er bedst, skal jeg ikke kunne svare på, men der er to
basale forskelle i indlæsning af filerne:
1) Til ini-filer findes der ikke et standard defineret værktøj til at
parse med, hvorfor du, ifald du ikke vil anvende forudskrevne
biblioteker, må designe din egen tilstandsmaskine - lex og parser.
2) XML-filer har derimod et standard defineret sæt af værktøjer til at
lexe og parse med - DOM, XPath, XQuery og XSLT. F.eks. kunne du anvende
libxml.

Personligt foretrækker jeg ini-filer som config-filer, da de giver
mindst overhead, og i den forbindelse anvender jeg altid
http://library.gnome.org/devel/glib/stable/glib-Key-value-file-parser.html

Hvis du vil lave alt selv fra bunden af, kunne du tage udgangspunkt i
http://library.gnome.org/devel/glib/stable/glib-Lexical-Scanner.html

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen