Re: [PROGRAMMERING] c++ style checker

morten wrote:
hej liste

Jeg leder efter et program som kan give mig en liste over brud på kodestilen.

Som eksempel, tænker jeg på navngivning af variable og klasser (Fx. at member variable starter med 'm_') og indenteringer.

Jeg har set at g++ har en -Weffc++ parameter, men umiddelbart leder jeg efter noget hvor jeg kan oprette mine egne regler for kodestilen.

Hvordan sørger I for at jeres kodestil matcher på tværs af gruppen?
Kender I et godt stykke software, som bringe den slags frem i lyset?

Til Java anvender jeg gerne FindBugs [1] & PMD [2], sidstnævnte kan fås som plugin til de fleste IDE'er, samt køre standalone - PMD har et kode duplikations analyse værktøj [3] der virker til flere sprog (Java, C/C++, m.m.), samt mulighed for at man selv kan skrive nye filtre, muligvis var det noget.

Mvh,
Kim

[1] http://findbugs.sourceforge.net/
[2] http://pmd.sourceforge.net/
[3] http://pmd.sourceforge.net/cpd.html

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]