Re: [PROGRAMMERING] Volume serial number af USB stick

Michael Rasmussen skrev:

On Wed, 17 Sep 2008 04:21:19 +0000 (UTC)
sslug@sslug (Mikael Rahbek) wrote:

Jeg har brug for at finde en funktion til et C program, der kan finde
volume serial number af en USB stik og også af et sd kort.
Jeg har en funktion, jeg kalder når programmet kører på Windows platformen:
GetVolumeInformation.
Findes der et kald i Linux, der kan det samme?

Der findes to system kommandoer: vol_id og volname, så du behøver ikke
at kode det selv.

De kan kaldes med system fra dit C program.

Tak for svaret. Jeg har lige et mere!

Hvis jeg nu også har brug for at ændre Volume Serial Number er der da en måde at gøre det på?

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]