Re: [PROGRAMMERING] [c++] IDE erfaringer

lørdag 04 Oktober 2008 skrev Kristian Nørgaard:

> For ca. 2 år siden.
> Men måske gav jeg det ikke nok tid, og måske er der sket meget siden?
> Bruger du Kdeveloper?

Ikke til dagligt, men jeg har kollegaer der  bruger det (professionelt) som
alternativ til Visual Studio under Linux på en dag til dag basis. (Det er Qt
udvikling, og det udvikles faktisk under Linux, og oversættes til Windows).

> Bruger du Eclipse?

Nej, men (igen) jeg har kollegaer der bruger det og er meget tilfredse.

> Vil du skrive mere om dine konkrete erfaringer?

Mine egne er at Kdeveloper er rigtigt lækkert, men at jeg har svært ved at
lægge 10 års emacs brug på hylden.

> Kender du til Visual Studio kan du måske sammenligne med det...

> Øh, skrev Michael det?

Nej :-) Der læste jeg forkert.

> Forhold som jeg er interesseret i, uden at de alle er et must:
>
> 1) god integration med debugger, også i et program med tråde

Debugger under Linux er gdb, og den virker med tråde, men den er slet ikke så
skarp som f.eks. totalview (gg: totalview). Totalview er supersejt, når man
skal debugge noget med mange tråde (mere end en håndfuld).

Resten er vist allerede kommenteret.

Mvh

Mads

Maybe you don't care about Microsoft's victims. When Microsoft starts
charging you for every time you turn your computer on, will you care then?
                                        - Melantha Bacchae on /.

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]