Re: [PROGRAMMERING] [c++] IDE erfaringer

Det kommer jo an på, om du vil have GUI understøttelse, og i så fald
hvilket grafisk bibliotek du søger.

Det har ikke den højeste prioritet.
Men det er måske også fordi jeg synes GUI understøttelsen i det jeg har set, har været lousy.

Netbeans har også fået et gevaldigt boost i deres understøttelse af
C/C++, men du skal hente seneste 6.5-RC, før det begynder at lugte af
noget.

Du kunne også gå en helt tredje vej. Lav din GUI i LibgladeMM og indlæs
den resulterende XML-fil i dit projekt. Det skulle have den fordel, at
du kan bibeholde Emacs som editor.

Jeg har wxGlade som GUI editor. Det crashede konstant.

Personligt gider jeg ikke rigtig disse IDE, når jeg udvikler C/C++. Jeg
foretrækker til enhver tid min Vim, og så håndskrevne configure.ac

Puha jeg er virkelig træt af at hacke i autoconf/configure/makefile familien. Men det kan også være jeg bare ikke er god nok til mine værktøjer.

Men jeg er også træt af at prøve IDE'er, som så pludseligt viser sig at gå helt i stå i udviklingen. Det er den værste side af OpenSource: en sky af næsten brugbar software, og for få virkelig killer-aps.

Det er en af grundene til at jeg fattede interesse for Eclipse, for her er der i det mindste nogle virkeligt store firmaer der står bag, og der er mange mennesker ansat til at arbejde fast på Eclipse.

Baseret på mængden af tilbagemeldinger tenderer jeg til at tro, at linux verdenen stadig er domineret af emacs og vi brugere.

/ Kristian

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2008-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]