unit tests af C kode

Hej Liste,

Nu har jeg cirka arbejdet med c på pingvinos i et halvt år, og kom i gang med hjælp fra dette forum - takker for det.

Jeg har efterhånden fået lavet mig selv en lille kasse af forskellige kode stumper, som alle bliver brugt til forskellige ting. Og nu er jeg begyndt at smadre min kompatibilitet med andre dele. (Historisk alle kender det, alle hader det)

Normalt ville jeg begynde at lave nogle unit test, og sikre mig at API'et altid bliver overholdt, og i min c kode har jeg klaret det med en #define TEST og den vej rundt sikre at min main ikke gør som normalt osv.
Er der nogen der har en mere overbevisende måde at lave ligende ting i c?

--
Morten*

Er jeg den eneste der syntes at vi skal starte forfra på det der internet? Der er for meget ukorrekt information der ude nu.